czwartek, 31 maja 2012

Pierwsza, kolejna wycieczka

      Wczoraj wyruszyłem na kolejną dla mnie, a pierwszą dla bloga, przejażdżkę po Warszawie. Jako że jest to pierwszy wpis o rowerowej wyprawie po mieście, chciałem pokazać miejsce które dla mnie jest jednym z piękniejszych w Warszawie. Mianowicie chodzi o widok na Agrykolę z tarasu widokowego obok zamku Ujazdowskiego.

Widok z tarasu widokowego przy zamku Ujazdowskim
   
Z tarasu można również zobaczyć część stadionu Legii, oraz rozpościera się stamtąd widok na powiśle, moją ulubioną dzielnicę Warszawy. Przez agrykolę przebiega jedna z najdłuższych dróg rowerowych w Warszawie, szlak Wisły, przez niektórych nazywany Nadwiślańską Ścieżką rowerową. Tą ścieżką bez problemu dotrzecie do punktów widocznych na zdjęciach.
     Z Tarasu widokowego postanowiłem pojechać ulicą Agrykola w dół po skarpie warszawskiej, w stronę mostu,  z którego można zobaczyć Pałac na Wyspie w Łazienkach Królewskich. 
Pałac na Wyspie w Łazienkach Królewskich
      Co do skarpy warszawskiej: Niestety duża część ścieżek rowerowych w Warszawie przechodzi właśnie przez skarpę. Co to oznacza dla nas, rowerzystów? Tyle że jazda pod górkę, a zdarza się że są to długie odcinki, jest męcząca. W przyszłości chce opisać gdzie ścieżki rowerowe przecinają skarpę Warszawską oraz jak skarpę ominąć. Hm.. może nie tyle ominąć, a gdzie znaleźć łagodniejsze odcinki skarpy, na które jest przyjemniej wjechać.
     W czasie powrotu do domu niestety spotkała mnie niemiła niespodzianka. Jadąc ulicą musiałem najechać na coś ostrego bo wróciłem z przebitą dętką. Tak moja dzisiejsza wycieczka się skończyła, a jako że mam przebitą oponę w następnym poście opiszę jak wymienić dętkę domowym sposobem.


Widok na zamek Ujazdowski z ulicy Myśliwieckiej


Poniżej zamieszczam mapkę okolicy agrykoli aby łatwiej było wam tam dotrzeć. 









Wyświetl większą mapę

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz